Automata, blog 3: een visser

Wat hieraan vooraf ging: Automata, ja! en Machine 4: een schip op de golven.

Dit is blog 3 over machine 5: een vissertje. Ik wilde graag een hefboom, en een heen en weer beweging in één machine. Het werd een vermoeide visser, en tegenstribbelende vissen.

Zilverfolie van een chocoladereep, karton van een of andere koek verpakking, kraal uit het oude speelgoed gepikt, mos uit het bos. En dan krijg je dit: 

Kijk!

Probleem is het gewicht van de visser: het hoofd is iets te zwaar en zit teveel naar buiten, waardoor ik een geleidend buisje en een contragewicht bij het bodemplaatje moest maken.

Jammer, want verder is het een soepel en mooi mechaniek. En dat zit me dwars. Dus de visser gaat er weer af en er komt een papieren getekende op, want lichter. (Sorry kerel.)

Nieuwe hengel, mooier poppetje, gewichtje weg… (en langlaufen op tv).

Leuk toch!

Van dichtbij:

En door naar de rennende beesten. (Of eigenlijk knakworst, haas en Prittstift, want dat droomde ik.)

Meer: